Print.com breidt uit naar Denemarken, Spanje en het Verenigd Koninkrijk
Print.com vliegt opnieuw grenzen over. De bestemmingen: Denemarken, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Dat maakte het online printplatform bekend bij de start van Drupa, de grootste vakbeurs voor de grafische industrie in Europa.
Print.com geeft bezoekers tijdens Drupa op twee stands (hal 4, stand D21 en hal 7a, stand D04) een voorproefje van wat het platform print professionals te bieden heeft: een bestelomgeving met miljoenen productconfiguraties in categorieën als print, large format en packaging, en een ‘Toolbox’ met apps en integraties die professionals helpen bij de verkoop en fulfilment van printproducten. Daarbij kunnen klanten van Print.com rekenen op professionele ondersteuning, ook in de landen waar het bedrijf voor het eerst voet aan de grond zet.
Think global, print local
Marco Aarnink, captain bij Print.com: ‘We hebben de afgelopen tijd overal teams neergezet, bestaande uit professionals die hun sporen in de industrie verdiend hebben. We geloven in een kleinschalige aanpak, met korte lijntjes. Think global, print local.’ Internationalisering is voor Print.com vanaf dag één onderdeel van de groeistrategie. Na de start in Nederland in 2018 opende het printplatform in 2019 een kantoor in Brussel. Daarna volgden Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.
Voor zijn fulfilment maakt Print.com gebruik van productiecapaciteit in de eigen groep, in combinatie met een Europees netwerk van ruim 160 printpartners. Volgens Marco Aarnink is het internationale avontuur van Print.com nog lang niet ten einde: ‘We hebben de afgelopen jaren laten zien dat onze focus op de professionele markt succesvol is, in alle landen waar we actief zijn. Wat ons betreft is de sky the limit.’
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief